Weer grip op je leven met een behandeling voor nekpijn

Nekpijn kan soms zo erg worden dat het je leven beheerst. Je kunt je hoofd niet meer draaien zonder je hele lichaam mee te moeten bewegen. Dingen als werken, sporten, spelen met je kinderen of zelfs een jas aan trekken lukken niet meer zonder pijn.

Het belemmert je leven dusdanig dat je gewoonweg minder plezier beleeft.

Nekpijn kan een echte domper zijn op je humeur. Iets wat jij en de mensen om je heen merken. Omdat het zoveel invloed op je leven heeft en zoveel energie kost, wil je niets liever dan van de pijn af komen en weer vrij te kunnen bewegen.

Nekpijn ontstaat vaak door stress en veel zitten. Meestal gaan ze zelfs hand in hand. Wanneer we meer zitten, bewegen we minder en zitten we wat stijfjes in dezelfde houding. Vaak zitten we de hele dag op het werk, in de auto en thuis op de bank.

Al dat zitten is vaak de oorzaak van veel klachten zoals nekpijn en rugpijn. De pijn voel je niet alleen in je nek, maar kan vaak ook nog eens leiden tot hoofdpijn of migraine.

Vrouw met nekpijn

Niet iedere nekpijn is hetzelfde

Er zijn verschillende vormen van nekpijn, en iedere vorm kan weer anders voelen. Zo zijn er acute en chronische nekpijn.

Acute nekpijn ontstaat door het forceren van de wervelkolom door een plotselinge ruk aan de nek. Een val, zwaar tillen, een slechte (slaap)houding en een draaiende of trekkende beweging van de arm kunnen ook oorzaken zijn.

Acute nekpijn kan ook ontstaan door een ongeval waarbij het whiplash effect optreedt. Vaak zien we dit bij mensen die zich in een auto ongeluk hebben bevonden.

Chronische nekpijn is pijn die voor een langere periode aanhoudt. Vaak blijven mensen maanden, soms zelfs jaren, lopen met de pijn in hun nek. Totdat ze er op een dag echt niet meer tegen kunnen.

Oorzaken van chronische nekpijn kunnen met verschillende dingen te maken hebben. Al zien we vaak dat de houding bij het gebruik van een smartphone voor meer en ergere klachten zorgt.

Het overbelasten van je wervels en zenuwen door te zware fysieke inspanning, bijvoorbeeld op het werk, kan leiden tot nekpijn. Ook psychische spanning zoals stress kunnen zorgen voor verkrampte spieren en nekpijn.

Daarnaast zien we vaak mensen met artrose of slijtage te kampen hebben met chronische nekpijn als gevolg van hun aandoening.

Welke vorm van nekpijn je ook hebt, het is belangrijk dat je er niet te lang mee rondloopt. Dit leidt vaak tot een vicieuze cirkel waarin de nekpijn alleen maar erger wordt.

Raadpleeg altijd een professional over je nekpijn zodat het niet van kwaad tot erger gaat.

Chiropractie voor het behandelen van nekpijn

Zowel acute als chronische nekpijn kunnen goed behandeld worden door een chiropractor. Ook de gevolgen van nekpijn, zoals hoofdpijn en migraine klachten kunnen aanzienlijk verminderen door een chiropractische behandeling van de nek.

Door de oorzaak van de pijn aan te pakken, kan chiropractie je helpen op weg naar een pijnvrij leven. Ook geeft de chiropractor je oefeningen die je in het dagelijks leven kunt doen om nekpijn te verminderen.

Zo krijg je weer grip op je leven door te focussen op de dingen die je leuk vindt in plaats van de pijn je leven laten leiden.

Door weer vrijer te kunnen bewegen kun je weer rustig werken of een dagje op stap met het gezin zonder een grijze wolk die boven je dag hangt.

Chiropractor helpt bij nekpijn

Artrose behandelen met chiropractie

Artrose is slijtage aan de gewrichten, iets wat niet te genezen is. Echter kan een chiropractor met door middel van chiropractische technieken en behandelingen wel de pijn aanzienlijk verminderen

Ook zal de chiropractor je advies kunnen geven over voeding en beweging zodat Artrose minder invloed heeft op je dagelijkse leven.

Is chiropractie voor mij?

Misschien ben je er niet zeker van dat chiropractie de juiste behandeling is voor jouw nekklachten. Daarom heeft Chiropractie Zuidlaren een gratis screening sessie

Tijdens een screening bespreken we de klachten en doen we eventueel een kort onderzoek. Dit doen we om te kijken of een behandeling van een chiropractor je kan helpen.

Let wel dat dit geen vervanging is voor een behandeling. We zullen er vooral naar kijken of chiropractie de juiste keuze voor je is.

Geen dure pakketten, wel de volledige aandacht op jou

Bij Chiropractie Zuidlaren ben je niet verplicht om grote en dure pakketten af te nemen om geholpen te worden. Ook is een behandeling uiterst persoonlijk en volledig op jou gericht. Je zult je dus snel prettig voelen tijdens de behandeling in de praktijk.

Samen met jou zoeken we naar de oorzaak van de pijn en gaan die behandelen. Je zult merken dat je geen nummertje op een dossier bent, maar je wordt gehoord en alleen behandeld voor wat echt nodig is.

Persoonlijke uitleg bij nekpijn

Chiropractie wordt vaak vergoed door verzekeraars

En wist je dat je chiropractie vergoed kunt krijgen? Chiropractie wordt door veel zorgverzekeraars gedekt in aanvullende pakketten. Vaak onder de noemer alternatieve geneeswijzen. Benieuwd welke zorgverzekeraars dit dekken? Dat check je hier.

Onze praktijk is eenvoudig te bereiken

Vanuit alle richtingen is onze praktijk gemakkelijk te bereiken. Iets meer dan 15 minuten rijden vanuit Groningen. Vanaf de afslag Zuidlaren vind je na 300m onze praktijk waar je ook nog eens gratis kunt parkeren!

Je hoeft niet te bellen, een appje kan ook

Niet iedereen vindt het fijn om te bellen, dat snappen we. Daarom kun je ons ook gewoon een appje sturen. Klik daarvoor op de grote WhatsApp knop rechtsonder op je scherm. Je kunt ook je gegevens invullen in het onderstaande formulier.

Laat ons weten wat je klachten zijn en of je contact opneemt voor de gratis screening sessie of de eerste afspraak.

Neem Contact Op